QRmaint System CMMS – proste i skuteczne narzędzie do zgłaszania awarii
System CMMS to oprogramowanie do zarządzania utrzymaniem ruchu. System CMMS od QRmaint skraca czas awarii i przestojów, pomaga w sprawnym zarządzaniu parkiem maszynowym i poprawia wydajność pracowników. W tym artykule przyjrzymy się bliżej dwóm funkcjom systemu QRmaint, które w początkowej fazie wdrażania naszego oprogramowania bywają mylone przez nowych klientów.
Jak szybko i skutecznie zgłosić awarię maszyny?
System CMMS zawiera moduł „Zgłoszenia”. Pozwala on użytkownikom zgłaszać awarie, usterki i inne problemy związane z maszynami i urządzeniami firmy. Zgłoszenia mogą być raportowane przez pracowników działów produkcji takich jak liderzy obszarów produkcyjnych czy nawet operatorzy.
Jak zgłaszać awarie i usterki w systemie CMMS?
QRmaint system CMMS to elastyczne oprogramowanie, które udostępnia wiele metod zgłoszeń w zależności od specyfiki zakładu i procedur w nim przyjętych.
- Zgłoszenie za pomocą kodu QR: W celu zgłoszenia problemu za pomocą kodu QR, należy zeskanować kod QR urządzenia, które uległo awarii.
- Zgłoszenie za pomocą panelu przywołań ANDON: Aby zgłosić awarię lub usterkę za pomocą panelu operatorskiego ANDON, należy nacisnąć odpowiedni przycisk na panelu.
- Zgłoszenie za pomocą aplikacji mobilnej: W celu zgłoszenia awarii lub usterki należy zalogować się do systemu QRmaint i wybrać opcję zgłoszenia awarii (Zadania>Dodaj>Zgłoszenie)
- Zgłoszenie za pomocą wiadomości e-mail: Aby zgłosić awarię lub usterkę za pomocą wiadomości e-mail, należy wysłać wiadomość na adres przypisany do naszego zakładu w systemie QRmaint.
Jak stworzyć zgłoszenie w systemie QRmaint?
W celu utworzenia zadania w systemie CMMS od QRmaint, należy wykonać następujące kroki:
- Dodać temat zgłoszenia
- Wybrać kategorię problemu
- Napisać opis zgłoszenia
- Dodać zdjęcie lub plik wideo
- Dodać urządzenie lub lokalizację
- Nadać zgłoszeniu priorytet
QRmaint system CMMS umożliwia definiowanie własnych szablonów z wymaganymi polami. Należy pamiętać o tym, że formularz zgłoszenia musi być jak najkrótszy, ale z wymaganymi polami, które pozwolą jednoznacznie zidentyfikować rodzaj awarii oraz miejsce ich wystąpienia (np. maszyna).
Cechy i zalety funkcjonalności „Zgłoszenie”:
- Wykorzystanie kodów QR: Za pomocą systemu CMMS od QRmaint możesz wygenerować kody QR dla konkretnej lokalizacji, obiektu lub urządzenia. Po zeskanowaniu będą one przekierowywać do prostego formularza zgłoszenia, a utworzone w ten sposób zgłoszenie zostanie powiązane z zeskanowanym obiektem.
- Wiele sposobów zgłaszania problemów: Awarie lub usterki możesz zgłaszać za pomocą kodów QR, panelu operatorskiego ANDON, aplikacji mobilnej lub wiadomości e-mail.
- Automatyczne powiadomienia: Zespół utrzymania ruchu otrzymuje natychmiastowe powiadomienie o każdym zgłoszeniu.
- Pełna historia: Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane w systemie CMMS, dzięki czemu można śledzić ich status i postęp realizacji.
- Analiza danych: Dane ze zgłoszeń możesz wykorzystać do analizy przyczyn usterek i poprawy wydajności pracy.
Zgłoszenia mogą być również wprowadzane wprost z interaktywnych planów zakładu, na którym widoczne są wszystkie obszary produkcyjne, a w nich linie produkcyjne, maszyny i pozostałe urządzenia.
Podsumowanie
Nowoczesny system CMMS musi zapewniać różnorakie metody zgłoszeń dla różnych grup pracowników zakładu. Wszystkie raportowane awarie spływają w jedno miejsce tak, aby zespół utrzymania ruchu mógł szybko zareagować i usunąć awarie, które wpływają negatywnie na realizację planów produkcyjnych oraz generują straty finansowe.
—
Artykuł sponsorowany
Ciekawe rozwiązanie dla firm