QRmaint System CMMS – proste i skuteczne narzędzie do zgłaszania awarii

System CMMS to oprogramowanie do zarządzania utrzymaniem ruchu. System CMMS od QRmaint skraca czas awarii i przestojów, pomaga w sprawnym zarządzaniu parkiem maszynowym i poprawia wydajność pracowników. W tym artykule przyjrzymy się bliżej dwóm funkcjom systemu QRmaint, które w początkowej fazie wdrażania naszego oprogramowania bywają mylone przez nowych klientów.

Jak szybko i skutecznie zgłosić awarię maszyny?

System CMMS zawiera moduł „Zgłoszenia”. Pozwala on użytkownikom zgłaszać awarie, usterki i inne problemy związane z maszynami i urządzeniami firmy. Zgłoszenia mogą być raportowane przez pracowników działów produkcji takich jak liderzy obszarów produkcyjnych czy nawet operatorzy.

Jak zgłaszać awarie i usterki w systemie CMMS?

QRmaint system CMMS to elastyczne oprogramowanie, które udostępnia wiele metod zgłoszeń w zależności od specyfiki zakładu i procedur w nim przyjętych.

  • Zgłoszenie za pomocą kodu QR: W celu zgłoszenia problemu za pomocą kodu QR, należy zeskanować kod QR urządzenia, które uległo awarii.
  • Zgłoszenie za pomocą panelu przywołań ANDON: Aby zgłosić awarię lub usterkę za pomocą panelu operatorskiego ANDON, należy nacisnąć odpowiedni przycisk na panelu.
  • Zgłoszenie za pomocą aplikacji mobilnej: W celu zgłoszenia awarii lub usterki należy zalogować się do systemu QRmaint i wybrać opcję zgłoszenia awarii (Zadania>Dodaj>Zgłoszenie)
  • Zgłoszenie za pomocą wiadomości e-mail: Aby zgłosić awarię lub usterkę za pomocą wiadomości e-mail, należy wysłać wiadomość na adres przypisany do naszego zakładu w systemie QRmaint.

Jak stworzyć zgłoszenie w systemie QRmaint?

 W celu utworzenia zadania w systemie CMMS od QRmaint, należy wykonać następujące kroki:

  1. Dodać temat zgłoszenia
  2. Wybrać kategorię problemu
  3. Napisać opis zgłoszenia
  4. Dodać zdjęcie lub plik wideo
  5. Dodać urządzenie lub lokalizację
  6. Nadać zgłoszeniu priorytet

QRmaint system CMMS umożliwia definiowanie własnych szablonów z wymaganymi polami. Należy pamiętać o tym, że formularz zgłoszenia musi być jak najkrótszy, ale z wymaganymi polami, które pozwolą jednoznacznie zidentyfikować rodzaj awarii oraz miejsce ich wystąpienia (np. maszyna).

Cechy i zalety funkcjonalności „Zgłoszenie”:

  • Wykorzystanie kodów QR: Za pomocą systemu CMMS od QRmaint możesz wygenerować kody QR dla konkretnej lokalizacji, obiektu lub urządzenia. Po zeskanowaniu będą one przekierowywać do prostego formularza zgłoszenia, a utworzone w ten sposób zgłoszenie zostanie powiązane z zeskanowanym obiektem.
  • Wiele sposobów zgłaszania problemów: Awarie lub usterki możesz zgłaszać za pomocą kodów QR, panelu operatorskiego ANDON, aplikacji mobilnej lub wiadomości e-mail.
  • Automatyczne powiadomienia: Zespół utrzymania ruchu otrzymuje natychmiastowe powiadomienie o każdym zgłoszeniu.
  • Pełna historia: Wszystkie zgłoszenia są rejestrowane w systemie CMMS, dzięki czemu można śledzić ich status i postęp realizacji.
  • Analiza danych: Dane ze zgłoszeń możesz wykorzystać do analizy przyczyn usterek i poprawy wydajności pracy.

Zgłoszenia mogą być również wprowadzane wprost z interaktywnych planów zakładu, na którym widoczne są wszystkie obszary produkcyjne, a w nich linie produkcyjne, maszyny i pozostałe urządzenia.

System CMMS: Widok modułu „Zgłoszenia”

Podsumowanie

Nowoczesny system CMMS musi zapewniać różnorakie metody zgłoszeń dla różnych grup pracowników zakładu. Wszystkie raportowane awarie spływają w jedno miejsce tak, aby zespół utrzymania ruchu mógł szybko zareagować i usunąć awarie, które wpływają negatywnie na realizację  planów produkcyjnych oraz generują straty finansowe.

 

Artykuł sponsorowany